Daily Mail retracts global warming article, but did anyone notice?

Earlier this year, UK tabloid The Daily Mail, famous for its incompetent fakery, published a bombshell article claiming "World leaders duped by manipulated global warming data". This article was hailed by conservative media from Breitbart to The National Review as proof of what they were saying all along. Sadly for them, the Mail has admitted its misleading and inaccurate reporting and, to satisfy press regulators, added a deadpan self-debunking at the top of the article.

...the significance of Dr Bates' concerns about the archiving procedures had been misrepresented in the article, and the newspaper had taken no steps to establish the veracity of Dr Bates' claims. World leaders had not been 'duped', as the headline said, and there was no 'irrefutable evidence' that the paper was based on 'misleading, unverified data', as the article had claimed....

The graph which accompanied the article had provided a visual illustration of the newspaper's contention regarding the difference between the 'flawed' NOAA data and other, 'verified', data. The newspaper's failure to plot the lines correctly represented a breach of Clause 1 (i), and there had been a further failure to correct the significantly misleading impression created as a result.

And that's just the stuff the British press ombudsman cares about; the scientific goofs in the article are legion. This juxtaposition of the bullshit against the facts show the gist of it:

Read the rest